A Fast Company magazin már több remek cikkben foglalkozott a jótékonykodó hollywoodi híresség kérdéskörével. Kelet-Európában az ismertség-alapú adakozás talán még nem annyira elterjedt, de a tengerentúlon komoly elköteleződést és hatalmas pénzeket jelenthet.
Az amerikai magazin most azt vizsgálta meg jól bevált szőrszálhasogatásával, hogy milyen módon oszlik meg gender-alapon, hogy egy-egy ismert személyiség milyen ügy mellé áll be arccal és pénztárcával.
David McCandless pl. a Look to the Stars celebjótékonysági oldalt, illetve új adakozás-pszichológiai kutatásokat vett alapul: ezek szerint az emberek inkább olyan ügyek felé köteleződnek el, melyek őket is érinthetik, és melyekkel így mélyen azonosulni tudnak. Nézzük, melyik gender mivel tud azonosulni:
Láthatjuk, hogy a női celebek szíve a nőket kiemelten érintő katasztrófák/problémák/ügyek felé húz, úgymint mellrák, szexuális vagy családon belüli erőszak, és nagyobb hévvel is fogadnak örökbe gyermekeket a harmadik világból. A férficelebek a papírformának megfelelően lelkesek lesznek a veteránszövetségektől és a sportügyektől.
És természetesen ott vannak a gender-neutrális adakozási területek, mint pl. a harc a rák és az AIDS ellen, vagy a környezetvédelem.
----
Ön egy igazi celeb, aki csak azért kattintott a cikkre, hogy megnézze, kinek adakozik a konkurencia? Töltse ki a tesztet, és mi megmondjuk, ön kicsoda!
Kinek adakozik ön?
a) foci
b) nevelőotthon
c) árvíz
Megfejtés:
Főleg a) válasz esetén ön magyar politikus.
Főleg b) válasz esetén ön a norvég állam.
Főleg c) válasz esetén ön tetszőleges magyar állampolgár.